{"id":174,"date":"2016-11-11T11:27:33","date_gmt":"2016-11-11T10:27:33","guid":{"rendered":"http:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/?p=174"},"modified":"2021-02-25T13:42:27","modified_gmt":"2021-02-25T12:42:27","slug":"protocols-de-les-visites","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/2016\/11\/11\/protocols-de-les-visites\/","title":{"rendered":"Protocols de les visites"},"content":{"rendered":"

Cada tipus de visita o experi\u00e8ncia comporta, d\u2019acord amb les caracter\u00edstiques de cada lloc i l\u2019origen dels alumnes, la creaci\u00f3 i redacci\u00f3 d\u2019uns protocols per a garantir-ne el correcte desenvolupament. Aquests protocols s\u2019elaboren d\u2019acord amb els mestres o monitors dels centres col\u00b7laboradors A continuaci\u00f3 mostrem alguns d\u2019aquests protocols que podrem trobar a les carpetes corresponents de cada activitat.\u00a0<\/strong><\/p>\n

    \n
  1. Visita als Monitors i Mestres.<\/strong>\u00a0<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
      \n
    1. Visita pr\u00e8via al centre col\u00b7laborador (Institut, Instituci\u00f3, Universitat o Escola Especialitzada) per a informar als monitors o responsables dels grups del projecte, la metodologia operativa i fixar un calendari de participaci\u00f3. El calendari el gestionar\u00e0 el coordinador\u00a0 de centres i visitants.<\/li>\n<\/ol>\n
        \n
      1. Es comentar\u00e0 el projecte amb els alumnes o participants sense que suposi cap limitaci\u00f3 creativa a la seva aportaci\u00f3. Especialment en edats dels m\u00e9s petits.<\/li>\n<\/ol>\n
          \n
        1. Els resultats i el material recollit es comentaran amb els grups col\u00b7laboradors en una sessi\u00f3 posterior a la visita, anomenada Visita de Retorn.<\/li>\n<\/ol>\n

           <\/p>\n

            \n
          1. Comunicaci\u00f3 amb els Alumnes<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
              \n
            1. El dia de la visita es fa una sessi\u00f3 preparat\u00f2ria<\/strong> dels col\u00b7laboradors individuals amb les explicacions del procediment a seguir. Directament a l\u2019espai de visita, sense cap condicionant previ per part del monitor.<\/li>\n
            2. Es proporcionar\u00e0 un document amb els protocols<\/strong> de captaci\u00f3 d\u2019imatges i comunicaci\u00f3.<\/li>\n
            3. Un assistent t\u00e8cnic <\/strong>vetllar\u00e0 i informar\u00e0 els participants en cada operaci\u00f3 del projecte.<\/li>\n<\/ol>\n

               <\/p>\n

                \n
              1. M\u00e8todes segons la tipologia dels grups<\/strong>Cada tipologia de grup participant necessita d\u2019un m\u00e8tode de treball personalitzat el qual es reflectir\u00e0 ala protocols operatius de cada experi\u00e8ncia. A continuaci\u00f3 exposem una modalitat per a visites dividides en grups de\u00a0 3 alumnes:Modalitat A: 10 <\/strong>\u00a0Grups de tres nens<\/strong>, amb un m\u00f2bil per a cada tres.<\/li>\n<\/ol>\n
                  \n
                1. El projecte es desenvolupar\u00e0 en els espais del museu acotats <\/strong>per nosaltres (Ex: <\/strong>des del Renaixement al classicisme, espais 6 al 9)<\/li>\n<\/ol>\n
                    \n
                  1. Es pren una imatge general <\/strong>de cada una de les tres pe\u00e7a del projecte. Controlada per l\u2019assistent t\u00e8cnic.<\/li>\n<\/ol>\n
                      \n
                    1. Els demanem 3 fotografies de 3 peces, <\/strong>(poden fer-ne m\u00e9s, en cas d\u2019error o necessitat especial)<\/li>\n<\/ol>\n
                        \n
                      1. D\u2019aquestes 3 peces, dues s\u00f3n triades <\/strong>per nosaltres i la tercera \u00e9s lliure <\/strong>a escollir per ells.<\/li>\n<\/ol>\n
                          \n
                        1. Han d\u2019enviar-les per SMS o WATSAPP a un centre de recollida<\/strong> de dades amb les seves inicials d\u2019autoria i una frase com a lema o esl\u00f2gan inspirat per la pe\u00e7a observada.<\/li>\n<\/ol>\n

                          \u00a0<\/strong>\u00a0<\/strong><\/p>\n

                            \n
                          1. Exemple de protocols d\u2019organitzaci\u00f3 i mobilitat dels grups col\u00b7laboradors\u00a0<\/strong>per a la visita al MNAC del divendres, 15 de mar\u00e7 del 2013<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                            \u00a0<\/strong><\/p>\n

                            Modalitat \u00a0A, alumnes en grups de 3<\/u><\/strong><\/p>\n

                              \n
                            1. Sessi\u00f3 preparat\u00f2ria pr\u00e8via: 15 minuts<\/u><\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                              \u2013 Formaci\u00f3 i identificaci\u00f3 dels\u00a0 diferents GRUPS D\u2019ALUMNES: A+C, anomenats \u2018A\u2019, en colles de 4 alumnes. Grups: A1= a1+a2+a3+a4; A2 =a5+a6+a7+a8; A3= a9+a10+a11. (11 colles de quatre\u00a0 = 44 alumnes).<\/p>\n

                              Els B. En colles de 3. Grups: B1= b1+b2+b3; B2= b4+b5+b6; B3= b7+b8+b9. (9 colles de tres = 27 alumnes).<\/p>\n

                              \u2013 Cada grup s\u2019identifica per unes sigles de 3 lletres (ex: TOM)<\/p>\n

                                \n
                              1. Contacte, observaci\u00f3 i di\u00e0leg amb les peces<\/u><\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                                Els col\u00b7laboradors observen les obres d\u2019art, l\u2019impacte visual i els suggeriments emocionals abans de decidir-se per l\u2019 imatge que ho expressi. L\u2019imatge triada anir\u00e0 acompanyada d\u2019un lema explicatiu d\u2019un m\u00e0xim de tres paraules;\u00a0 recordatori de la experi\u00e8ncia en la contemplaci\u00f3 de l\u2019objecte.<\/p>\n

                                  \n
                                1. Recollida d\u2019imatges i comentaris<\/u><\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                                  \u2013 Els grups tindran una estada de 10 minuts en cada espai<\/p>\n

                                  \u2013 Es fotografien les imatges sense flash<\/u><\/strong><\/p>\n

                                  \u2013 Les imatges amb les sigles i els lemes corresponents de cada pe\u00e7a seran trameses als dossiers de recollida. \u00c9s preferible les 3 o 4 imatges separades pel lema corresponent.<\/p>\n

                                    \n
                                  1. Moviment dels grups<\/u><\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                                     <\/p>\n\n\n\n\n\n\n
                                    Horari:<\/strong><\/td>\n11:00<\/strong><\/td>\n11:15<\/strong><\/td>\n11.30<\/strong><\/td>\n11:45<\/strong>\u00a0<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
                                    Pintura<\/strong><\/td>\nInformaci\u00f3tots<\/td>\nA1<\/td>\nA3<\/td>\nA2<\/td>\n<\/tr>\n
                                    Escultura<\/strong><\/td>\nInformaci\u00f3<\/td>\nA2<\/td>\nA1<\/td>\nA3<\/td>\n<\/tr>\n
                                    Lliure<\/strong><\/td>\nInformaci\u00f3<\/td>\nA3<\/td>\nA2<\/td>\nA1<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

                                     <\/p>\n\n\n\n\n\n\n
                                    Horari:<\/strong><\/td>\n12:00<\/strong>\u00a0<\/strong><\/td>\n12:15<\/strong><\/td>\n12 :30<\/strong>\u00a0<\/strong><\/td>\n12: 45<\/strong>\u00a0<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
                                    Pintura<\/strong><\/td>\nInformaci\u00f3tots<\/td>\nB1<\/td>\nB3<\/td>\nB2<\/td>\n<\/tr>\n
                                    Escultura<\/strong><\/td>\nInformaci\u00f3<\/td>\nB2<\/td>\nB1<\/td>\nB3<\/td>\n<\/tr>\n
                                    Lliure<\/strong><\/td>\nInformaci\u00f3<\/td>\nB3<\/td>\nB2<\/td>\nB1<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

                                     <\/p>\n

                                    Taula 1.\u00a0 Distribuci\u00f3 dels Grups al MNAC el 31.03.13<\/p>\n

                                    Monitors: R. Escalas i Xana Varela<\/p>\n

                                    \n

                                    \"ins_canpuig\"<\/p>\n

                                    Grup de l\u2019 INS Can Puig de S. Pere de Ribes. Visita a la Fundaci\u00f3 Stampfli de Sitges<\/p>\n<\/div>\n

                                     <\/p>\n

                                    \n

                                    \"Captaci\u00f3<\/p>\n

                                    Captaci\u00f3 d\u2019imatges. Visita a la Fundaci\u00f3 Stampfli de Sitges per alumnes de l\u2019INS Can Puig de S. Pere de Ribes.<\/p>\n<\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

                                    Cada tipus de visita o experi\u00e8ncia comporta, d\u2019acord amb les caracter\u00edstiques de cada lloc i l\u2019origen dels alumnes, la creaci\u00f3 i redacci\u00f3 d\u2019uns protocols per a garantir-ne el correcte desenvolupament. Aquests protocols s\u2019elaboren d\u2019acord amb els mestres o monitors dels centres col\u00b7laboradors A continuaci\u00f3 mostrem alguns d\u2019aquests protocols que podrem trobar a les carpetes corresponents […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":217,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_mi_skip_tracking":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[7],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/174"}],"collection":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=174"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/174\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":280,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/174\/revisions\/280"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/media\/217"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=174"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=174"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=174"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}