{"id":176,"date":"2016-11-12T11:29:58","date_gmt":"2016-11-12T10:29:58","guid":{"rendered":"http:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/?p=176"},"modified":"2021-02-25T13:44:11","modified_gmt":"2021-02-25T12:44:11","slug":"recollida-de-dades-i-valoracio-dels-materials","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/2016\/11\/12\/recollida-de-dades-i-valoracio-dels-materials\/","title":{"rendered":"Recollida de dades i valoraci\u00f3 dels materials"},"content":{"rendered":"
    \n
  1. Procedents dels WhatsApp<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

    Tots els missatges i imatges es trametran a un centre de recollida de dades, des d\u2019on seran processats,\u00a0 d\u2019acord amb els passos seg\u00fcents:<\/p>\n

      \n
    1. Enviar els Xats<\/li>\n
    2. Obrir i guardar el Xats rebuts<\/li>\n
    3. Treballar des de Movistar. Outlook no accepta tants fitxers<\/li>\n
    4. Guardar imatges i xat a carpeta amb nom ; sigla del \u2018Grup\u2019<\/li>\n
    5. Ajuntar tots els texts en ordre alfab\u00e8tic ( Fitxer TextosWaps )<\/li>\n<\/ol>\n
        \n
      1. Power Points<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
          \n
        • Elaboraci\u00f3 d\u2019un PowerPoint identificat com a I+R, amb el Nom del centre, No. de PP (1, 2, \u2026) y subgrup col\u00b7laborador (A, B, C , etc.].<\/li>\n<\/ul>\n
            \n
          • Les diapositives portaran el No. del PP, seguit del d\u00edgits corresponents a l\u2019ordre de les diapositives.<\/li>\n<\/ul>\n
              \n
            1. Obrir TextosWaps<\/li>\n
            2. Fer fitxa de PP model del grup<\/li>\n
            3. Tantes c\u00f2pies com imatges<\/li>\n
            4. Recollir\u00a0 identificadors imatges : tres \u00faltims d\u00edgits del .jpg. A partir del 2014, tres primers d\u00edgits.<\/li>\n
            5. Copiar identificador al PP, a Imatge:<\/li>\n
            6. Copiar imatges de la carpeta de \u2018Grup\u2019 a cada p\u00e0gina del PP segons identificadors<\/li>\n
            7. Identificar els lemes a TextosWaps<\/li>\n
            8. Copiar-los a cada p\u00e0gina corresponent. Sovint l\u2019ordre est\u00e0 alterat.<\/li>\n
            9. Completar i editar fitxes<\/li>\n
            10. Fer c\u00f2pia de seguretat<\/li>\n<\/ol>\n

              \u00a0Identificaci\u00f3 dels materials:<\/strong><\/p>\n

              \u2013 Tots els materials procedents d\u2019experi\u00e8ncies d\u2019un mateix centres, enviats per els visitants o alumnes col\u00b7laboradors s\u2019identifiquen amb el primer d\u00edgit de cada diapositiva del Power Point corresponent.<\/p>\n

              Exemple:<\/p>\n

                \n
              1. IEM Narc\u00eds Monturiol, dia 12.12.12<\/li>\n
              2. IEM Narc\u00eds Monturiol, dia 13.12.12<\/li>\n
              3. Maristes Champagnac, grup B, dia 15.03.13<\/li>\n<\/ol>\n

                \u2013 Les diapositives recollides mantenen la numeraci\u00f3 correlativa al ordre de incorporaci\u00f3 al seu Power Point.\u00a0 Ex. 1.7, 1.8, 1.9,\u00a0 etc.<\/p>\n

                 <\/p>\n

                \u2013 Les imatges de les diapositives s\u2019identifiquen amb els 3 darrers d\u00edgits de les enviades per watsapp. Ex: 11 = SAO\u00a0\u00a0\u00a0 a92 ( \u2026\u2026\u2026\u2026\u2026\u2026.. a92)<\/p>\n

                  \n
                1. Valoraci\u00f3 dels materials<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                  Com hem comentat al cap\u00edtol anterior, les imatges amb les sigles dels grups i els lemes corresponents de cada pe\u00e7a observada, seran trameses per WhatsApp al centre de recollida de dades i emmagatzemada als dossiers situats al disc dur de dades, en carpetes individuals per a cada visita o experi\u00e8ncia, codificada i numerada d\u2019acord amb l\u2019ordre de calendari. Ex; MNAC (6). A partir de cada visita i font de dades s\u2019elabora el power point corresponent, el qual ens permetr\u00e0 observar, comparar i valorar els materials recollits.<\/p>\n

                  En aquesta primera valoraci\u00f3 i ordenaci\u00f3 dels materials de cada visita, procurem esbrinar el que els hi atrau de cada obra, com ho descriuen amb la imatge i com ho descriuen amb text. \u00c9s important observar que aporten amb aquest di\u00e0leg, com usen la imatge i el llenguatge per a expressar la seva experi\u00e8ncia emocional, pr\u00f2pia o col\u00b7lectiva.<\/p>\n

                  Qualifiquem cada missatge (imatge + lema) de 0 a 3 d\u2019acord\u00a0 amb els c<\/strong>riteris seg\u00fcents:<\/p>\n

                  \u2013\u00a0 Considerem per separat imatge i lema, valorem de 0 a 3 amb fraccions de 0,5 i finalment es sumen les dues valoracions, d\u2019acord amb els seg\u00fcents criteris:<\/p>\n

                  0 = no correspon, no ent\u00e8s<\/p>\n

                  1 = correcte\u00a0 \/ descripci\u00f3 merament formal<\/p>\n

                  2 = aportaci\u00f3 m\u00e9s detallada\u00a0 \/ observaci\u00f3 t\u00e8cnica<\/p>\n

                  3 = aportaci\u00f3 superior \/ especialment emotiva<\/p>\n

                  \u2013 Les diapositives sense imatge<\/strong>,marcades amb un asterisc (*), \u00a0s\u2019anul\u00b7laran per principi.<\/p>\n

                  \u2013 Les diapositives sense lema, <\/strong>marcades amb un asterisc (*), \u00a0es tractaran per separat, valorant-se el lema amb un punt menys que la de la imatge si aquesta es valora amb m\u00e9s de 1, si es valora amb un 1 el lema es valorar\u00e0 amb 0,5. Aix\u00ed , malgrat els problemes de comunicaci\u00f3, poden igualment ser qualificades.<\/p>\n

                  \u2013 En les visites de retorn als centres es procurar\u00e0 recuperar aquestes mancances i identificar els Grups an\u00f2nims.<\/p>\n

                    \n
                  1. Models de valoraci\u00f3<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                    Hem assajat diferents models de valoraci\u00f3, a fi d\u2019establir la fiabilitat d\u2019aquest procediment. Una primera valoraci\u00f3 individual, corresponent \u00a0a la taula \u2018a\u2019.<\/p>\n

                    Elaborades per separat per un membre de l\u2019equip, un monitor, un centre patrimonial col\u00b7laborador \u2013 Museu, Escola, o comentaris art\u00edstics sobre les imatges fetes per especialistes en art o fotografia.<\/p>\n

                    Al comparar les dades recollides per dos valoradors, sobre una mateixa experi\u00e8ncia, ho recollim a les taules \u2018b\u2019 en les quals podem calcular promigs, desviacions i coincid\u00e8ncies i extraure\u2019n noves valoracions finals. Aquestes taules ordenada per puntuacions descendents, es presenten com a taules \u2018c\u2019, que ens serviran per a seleccionar els materials en funci\u00f3 de la qualitat expressada per les valoracions.<\/p>\n

                    La primera ordenaci\u00f3 del material i valoraci\u00f3, de les taules \u2018a\u2019 ser\u00e0 indispensable per a les presentacions de les visites de retorn<\/u> a cada centre.<\/p>\n

                      \n
                    1. Exemple de primera valoraci\u00f3 (a)<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                      Valoracions fetes per Rom\u00e0 Escalas dels materials recollits al Museu de Instruments de C\u00e9ret (Catalunya del Nord) per l\u2019escola Deodat de S\u00e9verac, el 27 de Gener de 2014.<\/p>\n

                      La Taula completa es pot consultar a la p\u00e0gina 59 de l\u2019Annex o a la carpeta de dades corresponent a l\u2019activitat CIMP (11).
                      \nNOVES PERCEPCIONS (11)<\/strong>
                      \nVALORACI\u00d3 IMATGES i LEMA<\/strong><\/p>\n

                      Escola: Deodat de S\u00e9verac
                      \nEspai: M\u00faSIC
                      \nData: 27.01.14<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
                      <\/td>\nDiapo<\/strong><\/td>\nLema<\/strong><\/td>\nImatge<\/strong><\/td>\nsuma<\/strong><\/td>\n\u00a0 persona \/ grup<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n2<\/td>\n1<\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n3<\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\n3<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n4<\/td>\n2<\/td>\n2<\/td>\n4<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n5<\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\n3<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n6<\/td>\n2<\/td>\n2<\/td>\n4<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n7<\/td>\n2<\/td>\n1<\/td>\n3<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n8<\/td>\n1<\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n9<\/td>\n1,5<\/td>\n2<\/td>\n3,5<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n10<\/td>\n2,5<\/td>\n3<\/td>\n5,5<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n11<\/td>\n2<\/td>\n2,5<\/td>\n4,5<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n12<\/strong><\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\n3<\/td>\nAMA<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n13<\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\n3<\/td>\nAS<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n14<\/td>\n2,5<\/td>\n2<\/td>\n4,5<\/td>\nAS<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n15<\/td>\n1<\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\nAS<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n16<\/td>\n2<\/td>\n2<\/td>\n4<\/td>\nAS<\/td>\n<\/tr>\n
                      <\/td>\n17<\/td>\n1<\/td>\n1<\/td>\n2<\/td>\nAS<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

                       <\/p>\n

                      Taula 2. Exemple de primeres valoracions (a)<\/p>\n

                        \n
                      1. Segon tipus de valoraci\u00f3 (b i c)<\/u><\/strong><\/u><\/li>\n<\/ol>\n

                        Aquest segon tipus es basa en trobar les coincid\u00e8ncies o desviacions entre els resultats de diferents valoradors, i finalment recollir-ne el promig.<\/p>\n

                        Exemple de Valoracions combinades (b): \u00a0promig entre dos observadors, \u00a0R. Escalas i \u00a0Xana Varela , de les valoracions dels materials procedents de la visita al MNAC el 26 d\u2019abril de 2014.<\/p>\n

                        Les \u00a0taules, a un cop \u00a0ordenades \u00a0per valors decreixents del pro mig , es presenten en el format (c) que podem veure a continuaci\u00f3. La Taula 3 completa es pot consultar a la p\u00e0gina \u00a068 \u00a0de l\u2019Annex \u00a0o a la carpeta de dades corresponent a l\u2019activitat MNAC (6).<\/p>\n

                        NOVES PERCEPCIONS\u00a0 06 , <\/strong>26 Abril de 2013 .<\/p>\n

                        VALORACIONS d\u2019IMATGES i LEMA\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 <\/strong>R. Escalas, Xana Varela<\/p>\n

                        Escola: Pablo Picasso \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Espai: MNAC<\/strong><\/p>\n

                        \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0<\/strong><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
                        Mitja RE, XV<\/td>\nDiapo<\/strong><\/td>\nLema<\/strong><\/td>\nImatge<\/strong><\/td>\nsuma<\/strong><\/td>\npersona \/ grup<\/strong><\/td>\nXana L<\/strong><\/td>\nXana I<\/strong><\/td>\nsuma<\/strong>Xana<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
                        6,0<\/td>\n9<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\nEAM<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        6,0<\/td>\n13<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\nEAM<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        6,0<\/td>\n29<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\nMGU<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,8<\/td>\n19<\/td>\n3<\/td>\n2,5<\/td>\n5,5<\/td>\nEMS<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,8<\/td>\n26<\/td>\n3<\/td>\n2,5<\/td>\n5,5<\/td>\nEMS<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,5<\/td>\n8<\/td>\n2,5<\/td>\n3<\/td>\n5,5<\/td>\nEAM<\/td>\n3<\/td>\n2,5<\/td>\n5,5<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,5<\/td>\n37<\/td>\n3<\/td>\n2<\/td>\n5<\/td>\nTDI<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,5<\/td>\n39<\/td>\n2,5<\/td>\n2,5<\/td>\n5<\/td>\nTDI<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,5<\/td>\n40<\/td>\n3<\/td>\n2<\/td>\n5<\/td>\nTDI<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,3<\/td>\n7<\/td>\n3<\/td>\n3<\/td>\n6<\/td>\nEAM<\/td>\n2,5<\/td>\n2<\/td>\n4,5<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,3<\/td>\n24<\/td>\n2,5<\/td>\n2,5<\/td>\n5<\/td>\nEMS<\/td>\n3<\/td>\n2,5<\/td>\n5,5<\/td>\n<\/tr>\n
                        5,0<\/td>\n12<\/strong><\/td>\n2<\/td>\n2,5<\/td>\n4,5<\/td>\nEAM<\/td>\n2,5<\/td>\n3<\/td>\n5,5<\/td>\n<\/tr>\n
                        4,8<\/td>\n15<\/td>\n2<\/td>\n2<\/td>\n4<\/td>\nEMS<\/td>\n3<\/td>\n2,5<\/td>\n5,5<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

                        \u00a0<\/strong><\/p>\n

                        Taula 3. Exemple de Valoracions combinades, entre dos observadors:<\/p>\n

                          \n
                        1. Escalas, Xana Varela.<\/li>\n<\/ol>\n
                            \n
                          1. Tercera valoraci\u00f3: d\u2019imatge fotogr\u00e0fica<\/u><\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                            \u00a0<\/strong><\/p>\n

                            \u00a0Exemple de valoraci\u00f3 t\u00e8cnica i art\u00edstica de les imatges<\/strong><\/p>\n

                            Les imatges s\u2019identifiquen amb els 3 darrers d\u00edgits de les recollides als watsapps, com podem observar a la Taula seg\u00fcent. (la taula sencera es pot consultar a l\u2019Annex III, Taula 4:<\/p>\n

                            Diapo<\/u>\u00a0 Grup<\/u> \u00a0Imatge<\/u><\/strong><\/p>\n

                            11\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 SAO\u00a0\u00a0\u00a0 a92<\/p>\n

                            12\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 SAO\u00a0\u00a0\u00a0 b5b<\/p>\n

                            13\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 SAO\u00a0\u00a0\u00a0 b87<\/p>\n

                            14\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 fa6<\/p>\n

                            15\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 5dc<\/p>\n

                            16\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 bd3<\/p>\n

                            17\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 619<\/p>\n

                            18\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 8a5<\/p>\n

                            19\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 eaa<\/p>\n

                            20\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 243<\/p>\n

                            21\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 42b<\/p>\n

                            22\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 b1f<\/p>\n

                            23\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 XXX\u00a0\u00a0 6fe<\/p>\n

                            24\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 LTF\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 3bb<\/p>\n

                            25\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 LTF\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 ed7<\/p>\n

                            26\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 LTF\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 c81<\/p>\n

                            27\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 LTF\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 0fd<\/p>\n

                            Exemple dels Comentaris<\/strong> sobre les imatges de l\u2019experi\u00e8ncia N\u00aa 4 al MNAC, per<\/p>\n

                            Arume Calvo<\/strong>, Abril 2013. Impressions sobre les imatges,\u00a0 sense el lema, per a clarificar la relaci\u00f3 imatge \/ lema. \u00a0La totalitat dels comentaris es poden consultar a l\u2019Annex III, pp 70-80.<\/p>\n

                            Diapo 2: SAO 63e
                            \nPor a perdrem en una altra realitat. Imatge descriptiva i il\u00b7lustrativa.<\/p>\n

                            Diapo 3: SAO E4a
                            \nVull estar m\u00e9s a prop, m\u2019interessa el que estan fent, amb cura que no em enxampin!
                            \nMolt bona, deixa entreveure en primer terme (mur) creant tensi\u00f3 compositiva i psicol\u00f2gica entre els personatges que es veuen i el que no es veu, que t\u00e9 doble joc de ser el propi espectador. I a m\u00e9s, ens deixa veure clarament el segon terme, l\u2019acci\u00f3 principal.<\/p>\n

                            Diapo 4: SAO F07
                            \nCruesa! mirada valenta a les entranyes.
                            \nMolt b\u00e9 per 3 motius: lleuger picat que d\u00f3na sensaci\u00f3 d\u2019inferioritat al motiu fotografiat refor\u00e7at per la forma geom\u00e8trica de l\u2019objecte. I la sensaci\u00f3 d\u2019asf\u00edxia en ser un pla detall i que a m\u00e9s aixafa la zona verda, la naturalesa d\u2019un mateix.<\/p>\n

                            Diapo 5: SAO 9e4
                            \nPer sobre de tot hi ha D\u00e9u.
                            \ngenial! perqu\u00e8 trenca amb les regles compositives. Fes servir el flaix per marcar una difer\u00e8ncia est\u00e8tica i per tant, una imatge molt personal.<\/p>\n

                            Diapo 6: SAO 6da
                            \n\u00bfQue em parles ?, no entenc res.
                            \nNo percebo cap cura t\u00e8cnica, expressiva ni conceptual. Nom\u00e9s una acci\u00f3 de clic aleat\u00f2ria.<\/p>\n

                            Diapo 7: SAO BA4
                            \nLes banderes nom\u00e9s porten morts i guerres, millor esborrar-les de la hist\u00f2ria.
                            \nPot llegir-se de dues formes diferents, des d\u2019un nivell acad\u00e8mic estar\u00e0 malament, pel borr\u00f3s, falta de nitidesa, p\u00e8rdua de color etc .. per\u00f2 art\u00edsticament seria v\u00e0lida! si el seu concepte \u00e9s esborrar la hist\u00f2ria aquesta molt b\u00e9 !!<\/p>\n

                            Diapo 8: SAO 25c
                            \nPuc veure el moviment! en una imatge fixa, la guerra t\u00e9 olor. I \u00e9s la fotoc\u00f2pia d\u2019una foto m\u00edtica de Robert Capa al Desembarcament a \u201cOmaha Beach\u201d Normandia. Pur sentiment i \u00e0nima de soldat.
                            \nA nivell t\u00e8cnic es pot considerar err\u00f2nia per la seva borr\u00f3s, p\u00e8rdua de color etc .. per\u00f2 per sobre de tot est\u00e0 el nivell expressiu, la viv\u00e8ncia conceptual. \u00c9s molt bona, aut\u00e8ntica.<\/p>\n

                            Diapo 9: SAO 838
                            \nFang, brut i t\u00f2xic, metalls pesants, art abstracte.
                            \nDins de l\u2019experimentaci\u00f3 amb t\u00e8cniques \u00e9s molt v\u00e0lida, per\u00f2 fora d\u2019all\u00e0 tot s\u00f3n cr\u00edtiques.<\/p>\n

                            Diapo 10: SAO a9d
                            \nRegistre fotogr\u00e0fic fred, \u00e0nima abandonada, surt una companya al seu rotllo sense interacci\u00f3 alguna amb l\u2019escultura, m\u00e9s aviat a la seva, que \u00e9s fotografiar el mateix.
                            \nImatge torta, \u00e9s important prestar atenci\u00f3 a tota persona o objecte que surt a la imatge, a m\u00e9s del motiu principal.<\/p>\n

                            SAO A92
                            \nEl guardi\u00e0 del la mort, l\u2019instint animal.
                            \nNo d\u00f3na molt valor al fons ia m\u00e9s compositivament talla la l\u00ednia del s\u00f2l amb el detall d\u2019inter\u00e8s, aix\u00ed la percepci\u00f3 de dissipa.<\/p>\n

                            SAO B5b
                            \nSom animals. \u00c9ssers vius amb poders.
                            \nUn encert el picat (mirada des de dalt) produeix igualtat entre tots, persona, gos i serp.
                            \nCentra l\u2019atenci\u00f3 en els l\u00edmits d\u2019ells amb un pla de detall i aix\u00f2 produeix tensi\u00f3 amb les formes de la serp que sembla que es mou, i la rigidesa del gos. \u00bfEl cos est\u00e0 viu o mort?<\/p>\n

                            \u00a0S\u00f2nia Abella: <\/strong>Suggeriments sobre la valoraci\u00f3 fotogr\u00e0fica de les\u00a0 imatges.<\/p>\n

                            La foto : t\u00e9 opacitat<\/p>\n

                            La imatge: va m\u00e9s enll\u00e0<\/p>\n

                            \u2013 La imatge pret\u00e9n representar i presentar. Sempre hi son presents les dues intencions, en equilibri o no, L\u2019etat de lieu\u2019\u00a0 o estat de la q\u00fcesti\u00f3.<\/p>\n

                            \u2013 Her\u00e8ncia de la iconografia cl\u00e0ssica, la seva consciencia,\u00a0 i l\u2019ess\u00e8ncia de la transmissi\u00f3 espiritual de l\u2019art.<\/p>\n

                            \u2013 Composici\u00f3 de la imatge a l\u2019\u00e8poca actual.<\/p>\n

                            \u2013 Com s\u2019aproxima el fot\u00f2graf corporalment a l\u2019obra.<\/p>\n

                            \u2013 La seva idea de bellesa<\/p>\n

                            \u2013 En la relaci\u00f3 bilateral dels visitants, els joves s\u00f3n abdu\u00efts i despr\u00e9s capten.\u00a0 .<\/p>\n

                            \u2013 Estic \u2018open\u2019, per\u00f2 l\u2019 imatge m\u2019ha vingut a mi i cal \u2018aller a l\u2019image\u2019.<\/p>\n

                            \u2013 Veuen fragmentat , i van a l\u2019estructura.<\/p>\n

                            Sobre imatges concretes:<\/p>\n

                            1,27. La boca [dels tubs de l\u2019orgue], m\u00e0scara neutra, \u00e9s un cor posada en escena.<\/p>\n

                            La mare que els ha parit. Precios\u00edssima !!<\/p>\n

                            1.29. \u00a0Perspectiva del temps.<\/p>\n

                            Opinions generals:<\/p>\n

                            \u2013\u00a0 No s\u2019acompanyen amb el cos<\/p>\n

                            \u2013 Aproximaci\u00f3 negativa a la pintura. Detectem rebuig i rebot amb la pintura ( potser associada a museus).<\/p>\n

                            \u2013 Expressi\u00f3 escrita, lema, potser \u00a0canviar-la\u00a0 per \u2018story line\u2019 ?.<\/p>\n

                              \n
                            1. Visita de retorn<\/strong>: <\/strong>Aquestes visites als centres col.laboradors, per a mostrar i discutir els materials recollitas, han estat fonamentals per aclarir expressions, opinions i conceptes i per a completar alguns lemes i informacions que no havien arribat.<\/li>\n<\/ol>\n
                              \n

                              \"Rom\u00e0<\/a><\/p>\n

                              Rom\u00e0 Escalas i Xana Varela en la visita de retorn a l\u2019IES Pablo Picasso de Barcelona<\/p>\n<\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

                              Procedents dels WhatsApp Tots els missatges i imatges es trametran a un centre de recollida de dades, des d\u2019on seran processats,\u00a0 d\u2019acord amb els passos seg\u00fcents: Enviar els Xats Obrir i guardar el Xats rebuts Treballar des de Movistar. Outlook no accepta tants fitxers Guardar imatges i xat a carpeta amb nom ; sigla del […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":226,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_mi_skip_tracking":false,"footnotes":""},"categories":[8],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/176"}],"collection":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=176"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/176\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":281,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/176\/revisions\/281"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/media\/226"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=176"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=176"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/noves-mirades.recerca.iec.cat\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=176"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}